Filter producten:

11 Tips om beter te slapen tijdens warme nachten

27 augustus 2016
bed_945881_960_720.jpg

1. Lakens van synthetische stoffen zijn geen aanrader.   Katoenen lakens     daarentegen laten  lucht door en nemen beter vocht (lees transpiratie) op.

2.  Stop je lakens een paar minuten in  de diepvries voor je gaat slapen. Steek ze eerst in een platic zak om  nare geuren te vermijden. 

3. Vul een warmwaterkruik met koud water en plaats deze daarna in de diepvries. Gegarandeerd een lange tijd een fris gevoel!

4. Plaats je ventilator schuin naast het open raam, zo blaast deze de koelere lucht van buiten door de kamer . Of plaats bevroren flessen water voor de ventilator. 

5. Vul een washandje met wat ijsblokjes en leg dit af en toe op je polsen en nek.

6.  Heb je geen ventilator, hang dan een vochtig laken voor het raam. De lucht die zo binnenkomt is ook verfrissend.

7. Zomer = terrasjestijd, maar drink alcohol met mate. Alcohol jaagt je lichaamstemperatuur de hoogte in en droogt je uit. Drink liever een glas water voor het slapengaan om het uitdrogen te vermijden.

8. Het klinkt raar, maar neem een warme douche voor het slapengaan , eerder dan een koude douche. Door de warmte van een bad of douche gaan je bloedvaten openstaan. Daardoor kun je makkelijker lichaamswarmte verliezen. 

9.  Schakel alle elektronika uit. Deze genereren zelfs in slaapstand enige warmte. 

10. Zet een kom ijswater naast je bed. Veel te warm? Dompel dan even je voeten erin om je temperatuur snel te doen dalen. 

11. Houd ramen overdag dicht als het buiten warmer is dan binnen. Doe ze pas terug open als het buiten is afgekoeld. 

); ?>